دسته بندی مطالب
اوج مصرف روز یکشنبه مورخ 1398/09/17
ساعت 18:14 2778 مگاوات
مشابه مصرف در سال قبل 2627 مگاوات
درصد رشد نسبت به سال قبل %5.43 درصد
شرح وظایف
شرح ماموریت و فعالیت های دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل و HSE شرکت برق منطقه ای خوزستان:
گروه مدیریت بحران و پدافندغیرعامل:

1- ایجاد ساختار سازمانی مناسب و کارآمد با حفظ اصول فرماندهی حادثه و با مسئولیت مستقیم بالاترین مقام شرکت برق منطقه ای خوزستان.
2- ارتقاء آمادگی و تاب آوری سازمانی به منظور تسهیل مدیریت شرایط اضطرار.
3- نیازسنجی، برآورد و پیگیری تصویب اعتبار مورد نیاز و نظارت بر هزینه های محتمل.
4- نظارت بر طراحی و استقرار سامانه فرماندهی حادثه بصورت منطقه‌ای(ICS).
5- نظارت بر ایجاد و به روز رسانی بانک های اطلاعاتی مورد نیاز.
6- نظارت بر حسن اجرای ضوابط فنی و دستورالعمل های مرتبط.
7- نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل بکارگیری مولدهای برق اضطراری.
8- رصد و پایش تهدیدات صنعت برق و ارائه هشدار‌های به موقع.
9- نظارت بر اجرای طرح های کاهش آسیب پذیری و استمرار فعالیت در شرایط اضطرار(BCP).
10- فرهنگ‌سازی و نهادینه سازی مدیریت بحران و پدافندغیرعامل از طریق طرح ریزی، تصویب و نظارت بر اجرا و شرکت در آموزش ها، کارگاه و سمینارهای تخصصی.
11- اجرای مانورهای هدفمند تخصصی.
12- برنامه‌ریزی و راه اندازی اطاق فکر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل.
13- بررسی، تصویب و نظارت بر انجام تحقیقات و پژوهش های مورد نیاز.
گروه مدیریت ایمنی، سلامت حرفه ای و محیط زیست(HES):
1- تدوین و پیشنهاد خط مشی ، طرح ریزی اهداف سالیانه و برنامه ریزی فعالیت های HSE و پیگیری تصویب آن.
2- پیش بینی و برآورد بودجه و اعتبارات سالیانه مورد نیاز ایمنی، سلامت و محیط زیست.
3- برنامه ریزی به منظور استقرار، اجرا و ارتقاء الزامات سیستم های مدیریت HSE.
4- برنامه ریزی به منظور مدیریت ریسک( شناسایی، ارزیابی و کنترل) خطرات و عوامل زیان آور محیط کار در سازمان.
5- سازماندهی، نظارت و هدایت کارگروه ها و کمیته های HSE در واحدهای مختلف شرکت و برگزاری جلسات مربوطه.
6- برنامه ریزی بمنظور تهیه و بازنگری مستندات، روش های اجرایی، دستورالعمل های عملیاتی و چک لیست های مورد نیاز با همکاری کارگروه های HSE و نظارت بر اجرای مستندات در واحدهای سازمانی.
7- برنامه ریزی بمنظور بازدید، نظارت عالیه، ارزیابی و ممیزی از واحدهای مختلف شرکت و پیمانکاران طرف قرارداد بمنظور تعیین انطباق وضعیت موجود با الزامات ایمنی، سلامت و محیط زیست.
8- برنامه ریزی و نظارت عالیه بمنظوراجرای مدیریت ایمنی، سلامت و محیط زیست پیمانکاران در کلیه حوزه های عقد قرارداد، اخذ تعهدات قانونی و نظارت بر عملیات پیمانکاری به شیوه های ایمن.
9- برنامه ریزی بمنظور دریافت و تجزیه و تحلیل آمار، اطلاعات و گزارشات حوادث انسانی دریافتی بمنظور تعیین علل بروز حوادث و شبه حوادث و ارائه برنامه های کنترلی و ارسال گزارشات به سازمان های مربوطه.
10- برنامه ریزی، نظارت عالیه و هماهنگی در خصوص خرید و تأمین تجهیزات ایمنی، سلامت و محیط زیست فردی و گروهی مطابق با استانداردها و قوانین ملی و بین المللی.
11- مطالعه و نظارت بر اجرای قوانین، مقررات، ضوابط، دستورالعمل های اجرایی، قراردادها و ... مرتبط با حوزه های کاری.
12- برنامه ریزی و بستر سازی فرهنگی و اعلام نیازآموزشی(عمومی و تخصصی) در حوزه ایمنی، سلامت و محیط زیست.
13- برنامه ریزی، نظارت عالیه، پیگیری و ارزیابی اقدامات، پروژه ها و قراردادهای مرتبط با موضوع ایمنی، سلامت و محیط زیست.
14- دریافت جدیدترین ویرایش قوانین و مقررات و استانداردها از سازمان ها و موسسات ملی و بین المللی.
15- برنامه ریزی و هماهنگی با سایر واحدهای مرتبط در خصوص اجرای مانورهای آمادگی در شرایط اضطراری.
16- طرح مسائل و مشکلات حفاظتی، بهداشتی و زیست محیطی شرکت و ارائه پیشنهادهای اقدام اصلاحی و پیشگیرانه به مدیران ارشد شرکت جهت رفع نواقص و سالم سازی محیط کار از طریق برگزاری مستمر و ماهیانه کمیته حفاظت فنی و ایمنی.
17- برنامه ریزی و اجرای ترازیابی مقایسه ای با سایر شرکت ها و موسسات در زمینه ایمنی، سلامت و محیط زیست.

تاریخ به روز رسانی:
1398/05/30
تعداد بازدید صفحه:
360
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
Powered by DorsaPortal
بارگذاری چیدمان اولیه